Situacijos analizė- simuliacija ( video)

 

I-ame rate per A lygos rungtynes Stumbras-Trakai įvyko gana įdomi situacija. Nors iš pirmo žvilgsnio ji atrodo gana  paprasta , tačiau taip tikrai nėra. Teisėjo asistentas labai greitai turi išspręsti kelis sudėtingus klausimus- ar tai buvo simuliacija ar vis dėl to 11 m baudinys ? kaip ir kokiu būdu komunikuoti su aikštės teisėju ? kokia kūno kalba ir koks judėjimo būdas turi būti šiame epizode ? kol nėra aišku aikštės teisėjo sprendimas ir veiksmai tai kamuolys juk lieka žaidime ir į dvikovą dėl jo teoriškai gali įsimaišyti kiti žaidėjai , o asistentas kaip ir turėtų kontroliuoti kada ir nuo ko kamuolys paliks aikštės ribas ? jei asistentas juda paskui kamuolį tai ar neatrodys kad jo kūno kalba nurodo ,kad turi būti skirtas 11 m baudinys?

Taigi , kaip matote, tokioje iš pirmo žvilgsnio paprastoje situacijoje, asistentas turi  priimti bei apgalvoti visą eilę nelengvų sprendimų ir todėl yra svarbu tiksliai išssiaiškinti kokie vis dėl to turėtų būti teisingi teisėjo asistento veiksmai. Šią situacija seminaro metu I-oje pamainoje liepos mėn pradžioje, trumpai nagrinėjo ir asistentų instruktorius iš UEFA L.Lindberg. Taip pat papildomos konsultacijos LFTA metodinio komiteto pirmininkas P.Malžinskas kreipėsi į savo kolegą su kuriuo kartu dirba UEFA Core 27 programoje Adam Gale Watts , kuris šiuo metu vadovauja teisėjų asistentų paruošimui Anglijos Premjer lygoje. Jis maloniai sutiko padėti ir pateikė savo rekomendacijas šioje situacijoje.

AR Simulation.1

1 stop kadras foto ( viršuje) – Kai tik TRA puolėjas krenta ir asistentas turi puikų matymo lauką ir mato ,kad jokio kontakto tarp puolėjo ir gynėjo nebuvo , jis visų pirma privalo sulėtinti/pristabdyti savo judėjimo tempą ir nedelsiant pažiūrėti į aikštės teisėją (akių kontaktas)  tam ,kad matyti kokie bus teisėjo veiksmai. Esant radijo ryšio priemonėms būtina nedelsiant komunikuoti su teisėju labai aiškiai ir konkrečiais žodžiais (rekomenduojama kad būtu ne daugiau kaip keli žodžiai ) kelis kartus pasakant savo situacijos matymą ir konkretų sprendimą – „simuliacija“! , „simuliacija“ !, simuliacija“ !

AR Simulation.2

 

2 stop kadras – vos tik asistentas išgirsta teisėjo švilpuką jis privalo nedelsiant sustoti , tuo pačiu savo kūno kalba parodydamas savo nuomonę dėl epizodo.  Teisėjas mato asistentą ir jo kūno kalbą ( jau pats asistento bėgimo tempo sulėtinimas yra ženklas ,kad pražangos asistento nuomone nėra), todėl teisėjas dar turi papildomą sekundės dalį laiko sprendimo priėmimui ir gestu parodo ,kad 11 m baudinys nebus skirtas ( nuotraukoje matome į viršų pakelta teisėjo ranka , o tai reiškia laisvas smūgis už simuliaciją). Šioje vietoje norime pažymėti ,kad aikštės teisėjams tokiose situacijose taip pat rekomenduojama gestu parodyti savo sprendimą , kadangi tai iš karto įneš aiškumo į situaciją tiek jo asistentui , tiek patiems žaidėjams ir žiūrovams.

AR Simulation.3

 

3 stop kadras – asistentas privalo stovėti ramiai ir žiūrėti ką toliau darys teisėjas. Jei teisėjas vis dėl to tokiame epizode priimtų sprendimą skirti 11 m baudinį tai asistentas turi judėti link kampinio vėliavėlės ir apėjęs ją judėti link savo pozicijos kurią įprastai užima asistentai prie 11 m baudinio.

Taip pat aikštės teisėjams yra primenama, kad simuliacija yra labai nesportiškas veiksmas, kadangi ja siekiama išprovokuoti neteisingą teisėjo sprendimą , dažnai tai sukelia konfrontaciją ir sutinkamai su futbolo taisyklių reikalavimais simuliacija privalo būti baudžiama geltona kortele , nepriklausomai nuo to kurioje aikštės vietoje tai įvyko !